faq
Waarom wij kozen voor een specialisatie in gluten-, tarwe-, lactose-, koemelkvrije producten
Liselot, zaakvoerster van Bakkerij Lotjans, ontwikkelde een tarwe- en suikerallergie bij de zwangerschap van haar tweeling, 8 jaar geleden. Door het beperkte aanbod in anti-allergeen brood & gebak en met haar ervaring als bakker, begon ze te experimenteren met allerhande ingrediĆ«nten. Vandaag vind je bij Bakkerij Lotjans een uitgebreid aanbod van glutenvrij, tarwe-vrij, lactose-vrij en koemelk-vrije producten.Ā
Alle producten in onze webshop zijn standaard gluten-, tarwe-, lactose- & koemelkvrij.
Je kan al onze vegan producten terug vinden met de filter vegan per product categorieĀ
Onze hoofdbestanddelen zijn maĆÆs, rijstmeel en linzen
Wij gebruiken maĆÆsolie of zonnebloemolie.
Wij bakken, zoals iedere traditionele bakker, alle producten tijdens de nacht en om 6 u vertrekken we op route met onze dagverse producten.Ā
Wij bakken alles in onze volledig aangepaste werkruimte. We testen frequent, omdat we het belangrijk vinden dat we onder de 5 ppm blijven. Op die manier kunnen we jullie 100% veilige producten aanbieden.Ā
We vermelden telkens bij het product of dit geschikt is om te bewaren in de diepvries.
Dit is wel zo voor 80 a 90 % van onze producten.
We vermelden bij elk product de houdbaarheid. Doordat wij alles dagvers bakken, start de houdbaarheid van zodra de producten op route gaan.Ā
Hoe worden de producten verpakt?
Alles word verpakt in een kartonnendoos of een taartdoos. De taartdoos zal in de koeling staan bij het afhaalpunt. De kartonnendoos op aparte, veilige plaats. Je kan altijd op de sticker op de kartonnendoos zien wat je moet meekrijgen van het afhaalpunt
Kruisbesmetting?
Onze werkruimte dient enkel om glutenvrije, tarwevrije, lactosevrije en koemelkvrije producten te maken en zo kunnen we ook geen kruisbesmetting hebben.Ā Onze eivrije producten worden gemaakt in aparte machines.
Worden de broden gesneden?
Al onze broden worden gesneden met een broodsnijmachine.
Waarom vanaf ā¬60 thuisleveren?
We hebben hier een berekening van gemaakt en vanaf ā¬60 kunnen we dit gratis leveren.
Waarom zijn glutenvrije producten duurder?
De glutenvrije bloem en andere ingrediƫnten zijn een pak duurder in aankoop.
Wanneer worden de thuisleveringen geleverd
Er wordt op vrijdag geleverd.
Hoe bestellen?
Je kan bestellen via de webshop. Kies jouw favoriete producten en vervolgens bij afhaalpunt ’thuislevering vanaf ā¬60′ invullen of de postcode 8680 dan vindt jeĀ ’thuislevering vanaf ā¬60′ terug.
Moeten we rekening houden met een besteltermijn?
Tot maandagavond 20u kan je je bestelling ingeven voor levering de vrijdag die erop volgt.
Waar is jullie bakkerij gelegen?
U kan ons vinden in deĀ Veldstraat 8,Ā 8680 Koekelare (West-Vlaanderen).
Hebben jullie een fysieke winkel?
Wij hebben geen fysieke winkel en werken enkel met thuisleveringen of je kan ook onze producten terugvinden in verschillende winkels in Vlaanderen. Deze kan je terugvinden in de webshop onder verdeelpunten.
Kunnen we de producten kopen zonder deze op voorhand te bestellen?
Wij werken enkel op bestelling via de webshop.Ā
We organiseren soms wel een pop-up winkel samen met een brunch of dessertbuffet.