faq
Waarom wij kozen voor een specialisatie in gluten-, tarwe-, lactose-, koemelkvrije producten
Liselot, zaakvoerster van Bakkerij Lotjans, ontwikkelde een tarwe- en suikerallergie bij de zwangerschap van haar tweeling, 8 jaar geleden. Door het beperkte aanbod in anti-allergeen brood & gebak en met haar ervaring als bakker, begon ze te experimenteren met allerhande ingrediĆ«nten. Vandaag vind je bij Bakkerij Lotjans een uitgebreid aanbod van glutenvrij, tarwe-vrij, lactose-vrij en koemelk-vrije producten.Ā
Alle producten in onze webshop zijn standaard gluten-, tarwe-, lactose- & koemelkvrij.
Je kan al onze vegan producten terug vinden met de filter vegan per product categorieĀ
Onze hoofdbestanddelen zijn maĆÆs, rijstmeel en linzen
Wij gebruiken maĆÆsolie of zonnebloemolie.
Wij bakken, zoals iedere traditionele bakker, alle producten tijdens de nacht en om 6 u vertrekken we op route met onze dagverse producten.Ā
Wij bakken alles in onze volledig aangepaste werkruimte. We testen frequent, omdat we het belangrijk vinden dat we onder de 5 ppm blijven. Op die manier kunnen we jullie 100% veilige producten aanbieden.Ā
We vermelden telkens bij het product of dit geschikt is om te bewaren in de diepvries.
Dit is wel zo voor 80 a 90 % van onze producten.
We vermelden bij elk product de houdbaarheid. Doordat wij alles dagvers bakken, start de houdbaarheid van zodra de producten op route gaan.Ā
Hoe worden de producten verpakt?
Alles word verpakt in een kartonnendoos of een taartdoos. De taartdoos zal in de koeling staan bij het afhaalpunt. De kartonnendoos op aparte, veilige plaats. Je kan altijd op de sticker op de kartonnendoos zien wat je moet meekrijgen van het afhaalpunt
Kruisbesmetting?
Onze werkruimte dient enkel om glutenvrije, tarwevrije, lactosevrije en koemelkvrije producten te maken en zo kunnen we ook geen kruisbesmetting hebben.Ā Onze eivrije producten worden gemaakt in aparte machines.
Worden de broden gesneden?
Al onze broden worden gesneden met een aparte broodsnijmachine.
Waarom werken jullie met een transportkost onder de ā¬40
We leveren onze producten uit over Vlaanderen en willen dit graag betaalbaar houden. Daarom werken wij met een transopstkost onder de ā¬40, er word onder de ā¬25 een vervoerskost bijgeteld van ā¬10, onder de ā¬40 een transportkost van ā¬5. Vanaf ā¬40 zijn er geen transportkosten.
Waarom vanaf ā¬60 thuisleveren?
Omdat we hier telkens maar 1 bestelling kunnen afzetten in plaats van meerdere zoals op een afhaalpunt
Waarom zijn glutenvrije producten duurder?
De glutenvrije bloem en andere ingrediƫnten zijn een pak duurder in aankoop.
Wanneer word er geleverd bij een afhaalpunt
Elke regio heeft een vaste leverdag bij leveringen op afhaalpunt.
Wanneer worden de thuisleveringen geleverd
Afhankelijk van de regio word deze op vrijdag of zaterdag geleverd.
Hoe bestellen?
Je kan bestellen via de webshop. Kies jouw favoriete producten en vervolgens jouw afhaalpunt.Ā
Voor thuisleveringen bestel je via email info@lotjans.be of je kanĀ als afhaal locatie via de postcode 8680 kiezen voor thuislevering vanaf ā¬60
Moeten we rekening houden met een besteltermijn?
Je kan bestellen tot maandagavond 23u59 om het te halen op vrijdag of zaterdag.
Tot maandagavond 20u worden er bestellingen aanvaard voor thuislevering
Waar is jullie bakkerij gelegen?
U kan ons vinden in deĀ Veldstraat 8,Ā 8680 Koekelare (West-Vlaanderen).
Hebben jullie een fysieke winkel?
Wij hebben geen fysieke winkel en werken enkel met afhaalpunten in gans Vlaanderen.Ā
Kunnen we de producten kopen zonder deze op voorhand te bestellen?
Wij werken enkel op bestelling via de webshop.Ā
We organiseren soms wel een pop-up winkel samen met een brunch of dessertbuffet.